ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 17-024

МАРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ СІМНАДЦЯТА СЕСІЯ

(позачергова)

Р І Ш Е Н Н Я

22 грудня 2021 року смт Марківка № 17-24/2021

Про затвердження Порядку списання майна комунальної власності Марківської селищної ради Луганської області

Відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 «Про затвердження порядку списання об’єктів державної власності», з метою встановлення єдиних правил списання майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади, Марківська селищна рада

вирішила:

  1. Затвердити Порядок списання майна комунальної власності Марківської селищної ради Луганської області, що додається.
  2. Контроль за виконання цього рішення покласти на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва та сфери послуг.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА

Додаток до рішення сесії

Марківської селищної ради

від 22.12.2021 року № 17-26/2021

ПОРЯДОК

списання майна комунальної власності Марківської селищної ради Луганської області

  1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
    1.1 Цей Порядок визначає механізм списання об'єктів комунальної власності Марківської селищної ради, якими є матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), іншими необоротними матеріальними активами та об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи, що перебувають на балансі Марківської селищної ради, а також закріплені на праві господарського відання або оперативного управління та перебувають на балансі комунальних підприємств, установ, закладів та інших юридичних осіб, заснованих на комунальній власності Марківської селищної ради (далі суб’єкти господарювання).
    1.2. Терміни, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
    1.3. Дія Порядку не поширюється на майно, порядок списання якого визначається окремими законами (об’єкти житлового фонду та об’єкти цивільної оборони, індивідуально визначеного нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва та законсервованих об'єктів, що підлягають приватизації, відчуження яких регулюється Законом України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», інших законів та нормативно-правових актів з приватизації майна, на яке відповідно до діючого законодавства України встановлена заборона на відчуження (застава, податкова застава, накладення арешту тощо).
    1.4. Дія цього Порядку поширюється на майно, передане комунальним підприємствам, закріплене за підприємствами, установами та організаціями, які утворені або перебувають у віданні та оперативному управлінні Марківської селищної ради (далі – Рада).
  2. ПОРЯДОК СПИСАННЯ МАЙНА
    2.1. Списанню підлягає комунальне майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане комунальним підприємствам, установам чи організаціям та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільне), у разі, коли таке майно:
    1) морально застаріле чи фізично зношене, непридатне для подальшого використання суб’єктом господарювання та відновлення якого є економічно недоцільним (у тому числі у зв’язку з будівництвом, реконструкцією та технічним переоснащенням);
    2) пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є економічно недоцільним);
    3) виявлене в результаті інвентаризації як нестача.
    Майно, виявлене в результаті інвентаризації як нестача, списується з подальшим його відображенням в бухгалтерському обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України.
    Морально застаріле та фізично зношене майно, придатне для подальшого використання, може передаватися до сфери управління уповноваженого виконавчого органу Ради з подальшим його закріпленням як безпосередньо за таким виконавчим органом (якщо він має статус юридичної особи), так і за відповідними комунальними закладами, установами та організаціями.
  3. ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО СПИСАННЯ МАЙНА

3.1. Списання комунального майна здійснюється юридичною особою, на балансі якої перебуває таке майно, на підставі прийнятого Радою рішення про надання згоди на його списання, крім випадків, передбачених п. 3.3. цього Порядку.

3.2. Списання майна здійснюється за умови врахування особливостей правового режиму майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень щодо розпорядження майном (крім випадків, коли встановлено заборону розпорядження майном).

3.3. Списання повністю амортизованих основних фондів (засобів), інших необоротних матеріальних активів Ради або суб'єкта господарювання (окрім об’єктів нерухомості, транспортних засобів), первісна (переоцінена) вартість яких становить до 40 000 гривень, запасів, здійснюється рішенням керівника такої юридичної особи відповідно до цього Порядку.

3.4. З метою отримання згоди на списання комунального майна суб’єкт господарювання подає органу, уповноваженому на підготовку відповідного рішення, разом із зверненням про списання майна такі документи:

  1. підписане керівником суб’єкта господарювання техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, в якому містяться розрахунки та/або інша інформація про очікуваний фінансовий результат списання майна та про те, як воно вплине на фінансовий план (для комунальних підприємств, для яких передбачена обов’язкова наявність фінансового плану), напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання, а також інформацію про вплив списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження суб’єктом господарювання виробничої та іншої діяльності;
  2. відомість про об’єкти комунальної власності, що пропонуються до списання за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;
  3. акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;
  4. акт технічного стану майна, затверджений керівником суб'єкта господарювання (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);
  5. відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтвердними документами);
  6. відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану;
  7. інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна (при списанні будівель та споруд капітального будівництва);
  8. відомості про об'єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затверджена загальна вартість, вартість робіт, виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проектування, загальна кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт);
  9. копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (при списанні рухомого складу, транспортного та технологічного засобів);
  10. копію документа про аварію та пояснення причин її виникнення, вжиття заходів до винних осіб стосовно відшкодування збитків (у разі списання майна, яке вибуло внаслідок аварії);
  11. висновок спеціалізованого суб'єкта господарювання, який у випадках, визначених законодавством, повинен мати відповідну ліцензію, про неможливість подальшого використання майна;
  12. копії установчих документів, ліцензії спеціалізованого суб'єкта господарювання, який наддав висновок про неможливість подальшого використання майна, завірені суб'єктом господарювання.

3.5. У разі потреби орган управління, або інший виконавчий орган, що готує проєкт рішення, може запитувати від суб’єкта господарювання додаткові документи, необхідні для прийняття рішення Ради про списання майна (технічні паспорти, судові документи, витяги з реєстрів, висновки спеціалізованих організацій, договори тощо).

3.6. Проєкт рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна готується органом управління (іншим уповноваженим органом) та передається на розгляд Ради.

3.7. Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається у разі, коли:

  1. майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 2.1 цього Порядку;
  2. Рада визначила інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;
  3. суб'єкт господарювання подав передбачені цим Порядком документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах Радою виявлено суперечності;
  4. у техніко-економічному обґрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/або технічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна (у тому числі визначення впливу списання майна на цілісність майнового комплексу і провадження виробничої та іншої діяльності);
  5. відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном.

2.8. Для підготовки пропозицій щодо списання майна орган управління (а у разі його відсутності – за розпорядженням селищного голови) може утворити комісію з питань списання майна. Чисельність, персональний склад, регламент роботи і завдання комісії затверджуються рішенням органу (розпорядчим актом особи), який її утворив. У разі потреби комісія з питань списання майна може провести додатковий огляд майна, що пропонується до списання.

  1. УТВОРЕННЯ СУБ’ЄКТОМ ГОСПОДАРЮВАННЯ КОМІСІЇ ЗІ СПИСАННЯ МАЙНА, ЇЇ ЗАВДАННЯ ТА ПОВНОВАЖЕННЯ

4.1. Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та /або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна суб’єктом господарювання утворюється комісія із списання майна (далі - Комісія).

4.2. Склад Комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб’єкта господарювання.

4.3. Для встановлення факту непридатності використання майна (транспортних засобів, нагрівальних та парових котлів, спеціалізованої будівельної техніки, обладнання тощо), що перебуває під наглядом уповноважених органів державного нагляду/контролю (інспекцій, служб тощо), суб’єкт господарювання залучає для участі в роботі комісії представника відповідного органу або його територіального підрозділу. Такий представник підписує акт про списання майна або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

4.4. У разі потреби та/або необхідності врахування галузевих особливостей списання майна суб’єктом господарювання можуть залучати для участі в роботі комісії фахівців відповідних центральних і місцевих органів виконавчої влади, правоохоронних органів тощо (за згодою).

4.5. Під час списання нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва (незавершених капітальних інвестицій в необоротні матеріальні активи) до складу комісії суб’єкта господарювання в обов’язковому порядку включаються уповноважені представники Ради.

Для включення такого представника до складу Комісії керівник суб’єкта господарювання направляє письмове звернення на ім’я селищного голови (особи, яка виконує його обов’язки).

4.6. У разі порушення проти суб’єкта господарювання справи про банкрутство, Рада, керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий утворює комісію, до складу якої включаються голова комісії - керівник суб'єкта господарювання або арбітражний керуючий та члени комісії, визначені у пунктах 4.1. – 4.4. цього Порядку.

4.7. Комісія:

  1. проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та за її результатами складає відповідний акт;
  2. проводить огляд майна з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, по поверхових планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;
  3. визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/абоподальшого використання майна і вносить відповідні пропозиції;
  4. встановлює конкретні причини списання майна (моральна застарілість чи фізична зношеність, непридатність для подальшого використання суб'єктом господарювання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням, або пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, або виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі);
  5. визначає можливості використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню;
  6. здійснює контроль за вилученням з майна, що підлягає списанню, придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює здачу на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;
  7. складає відповідно до законодавства акти на списання майна за встановленою типовою формою.

4.8. За результатами роботи складається протокол засідання Комісії, до якого додаються:

  1. акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;
  2. акт технічного стану майна, що пропонується до списання. В акті технічного стану майна зазначаються рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, дообладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів.
  3. акти списання майна. В акті списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна. У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.
  4. інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності).
    4.9. У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільним, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого.
    4.10. Протокол засідання комісії підписується всіма членами комісії. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання.
    4.11. Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання.
    4.12. Керівник суб’єкта господарювання та члени Комісії несуть персональну відповідальність за подання достовірних відомостей та документів, передбачених цим Порядком.
  5. МЕХАНІЗМ СПИСАННЯ МАЙНА

5.1. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після прийняття відповідного рішення Ради або розпорядження селищного голови про надання згоди на списання комунального майна відповідно до цього Порядку (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).

5.2. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Порядком забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання, на балансі якого перебуває майно.

5.3. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів. Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).

5.4. Оцінка придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до законодавства з питань оцінки майна.

5.5. Вилучені після демонтажу та розбирання майна вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог чинного законодавства України.

5.6. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.

5.7. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються відповідно до вимог чинного законодавства.

Кошти, що надійшли в результаті списання майна, що перебуває на балансі суб’єктів господарювання, і не увійшло до їх статутного капіталу, залишаються у розпорядженні балансоутримувачів.

5.8. Суб’єкти господарювання, на балансі яких перебувало майно, подають у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу та оприбуткування звіт про списання майна згідно додатку 3.

У разі наявності зауважень до звіту орган управління повертає цей звіт суб'єкту господарювання для врахування зауважень. Суб’єкт господарювання зобов’язаний повторно подати звіт з урахуванням зауважень органу управління.

5.9. Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб’єктом господарювання суб’єкту управління звіту про списання майна.

5.10. Керівник суб’єкта господарювання організовує та забезпечує дотримання процедури списання майна з балансу суб’єкта господарювання відповідно до цього Порядку.

5.11. Орган управління забезпечує у межах своїх повноважень та відповідно до законодавства здійснення контролю за дотриманням вимог цього Порядку.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА

Додаток 1

до Порядку

ЗАТВЕРДЖУЮ

_________________________

(посада керівника суб’єкта господарювання)

____________ ____________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

____ ___________________ 20___ р.

М. П.

ВІДОМІСТЬ

про об’єкти комунальної власності, що пропонуються до списання станом на ___ _________________ 20___ р.

Порядковий номер Найменування об’єкта Рік випуску / дата введення в експлуатацію Номер об’єкта Інформація про проведення модернізації, модифікації, добудови, дообладнання, реконструкції Вартість здійснених капітальних інвестицій, гривень Первісна (переоцінена) вартість, гривень Сума нарахованого зносу, гривень Балансова (залишкова) вартість, гривень
інвентарний заводський паспортний

Усього

Дані про дорогоцінні метали ___________________________________________________

(подаються у разі їх наявності за кожним об’єктом)

_______________________________________________________________________

Головний бухгалтер ____________ ________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

Додаток 2

до Порядку

ЗАТВЕРДЖУЮ

________________________________

(посада керівника суб’єкта господарювання)

____________ ____________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

____ ___________________ 20___ р.

М. П.

АКТ

інвентаризації об’єктів комунальної власності, що пропонуються до списання

(найменування суб’єкта господарювання та його місцезнаходження (цеху, дільниці тощо), де проводилась інвентаризація)

На підставі наказу (розпорядження) від ____ __________________ 20___ р. № _______

комісією у складі ______________________________________________________________________

(посада, прізвище та ініціали членів комісії)

_____________________________________________________________________________________________

проведено інвентаризацію об’єктів комунальної власності, що пропонуються до списання і

відображаються на субрахунку № ______ станом на ____ _________________ 20___ р.

Інвентаризацію розпочато ____ ________________ 20___ р.

Інвентаризацію закінчено ____ ________________ 20___ р.

Під час проведення інвентаризації встановлено таке:

Порядковий номер Найменування об’єкта Рік випуску / дата введення в експлуатацію Номер об’єкта Станом на ___ ________________ 20___ р. Примітка
інвентарний заводський паспортний фактично виявлено за даними бухгалтерського обліку
кількість первісна (переоцінена) вартість, гривень кількість первісна (переоцінена) вартість, гривень

Усього

Усього за актом: _____________________________________________________________

(цифрами і словами)

  1. загальна кількість об’єктів (фактично) ________________________________________
    (цифрами і словами)
  2. на суму, гривень (фактично) _________________________________________________

(цифрами і словами)

Головний бухгалтер ____________ _________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

Голова комісії: ______________ _____________ ____________________

(посада) (підпис) (ініціали та прізвище)

______________ _____________ ____________________

______________ _____________ ____________________

Додаток 3

до Порядку

ЗАТВЕРДЖУЮ

________________________________

(посада керівника суб’єкта господарювання)

____________ ____________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

____ ___________________ 20___ р.

М. П.

___________________________________________

(найменування суб’єкта господарювання)

__________________________________________

(місцезнаходження суб’єкта господарювання)

___________________________________________

(ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ)

ЗВІТ

про списання об’єктів комунальної власності

Порядковий номер Найменування об’єкта Рік випуску (побудови) / дата введення в експлуатацію Інвентарний номер Заводський номер Витрати на списання об’єкта, гривень Оприбутковано в результаті списання Отримано коштів в результаті реалізації матеріалів, сировини тощо, гривень Напрями використання коштів Документи, що підтверджують отримання коштів
придатних вузлів, агрегатів матеріалів сировини основних засобів загальна вартість, гривень
кількість вартість, гривень кількість вартість, гривень кількість вартість, гривень кількість вартість, гривень

Усього

Голова комісії: _____________ ____________________

(підпис) (ініціали та прізвище)

_____________ ____________________

_____________ ____________________