ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XVII |
Скликання: | VIII |
Вид: | В цілому |
Номер: | 17-013 |
Дата реєстрації: | 22.12.2021 |
Проголосовано: | 22.12.2021 10:15:58 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
22
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
5
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 17-013
МАРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ СІМНАДЦЯТА СЕСІЯ
(позачергова)
Р І Ш Е Н Н Я
22 грудня 2021 року смт Марківка № 17-13/2021
Про затвердження Програми охорони навколишнього природнього середовища на території Марківської селищної ради на 2022-2023 роки
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 року, Марківська селищна рада
вирішила :
- Затвердити Програму охорони навколишнього природнього середовища на території Марківської селищної ради на 2022-2023 роки, що додається.
- Фінансування Програми здійснювати в межах бюджетних асигнувань
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування фінансів бюджету та соціально-економічного розвитку.
Селищний голова Ігор ДЗЮБА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення сесії Марківської
селищної ради восьмого скликання
від 22.12.2021 року № 17- 15/2021
Програма
охорони навколишнього природнього середовища
на території Марківської селищної ради на 2022-2023 роки
ВСТУП
Сучасний екологічний стан навколишнього середовища потребує вжиття природоохоронних заходів, спрямованих на підвищення рівня соціально-економічного розвитку громади.
Програма охорони навколишнього природного середовища на території Марківської селищної ради на 2022-2023 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до вимог Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 25.06.1991 року, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147 “Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів” та враховуючи “Методичні рекомендації щодо порядку розроблення регіональних цільових програм, моніторингу та звітності про їх виконання” від 04.12.2006 року № 367.
Підставою для розроблення Програми є наявність проблем на території, підвідомчій селищній раді, розв’язання яких потребує залучення бюджетних коштів, коштів обласного фонду охорони навколишнього середовища, координації спільних дій органу місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та населення.
- МЕТА ПРОГРАМИ
Дана програма спрямована на реалізацію державної політики у сфері екології, підтримання природного середовища на належному рівні.
Програма розроблена з метою забезпечення екологічної безпеки, захисту життя і здоров’я мешканців територіальної громади від негативного впливу, зумовленого забрудненням навколишнього природного середовища, досягнення гармонії взаємодії суспільства і природи.
Екологічна ситуація на території Марківської селищної ради характеризується відносною стабільністю показників, однак багато проблем потребують вирішення:
Несанкціоноване розміщення твердих побутових відходів населення є суттєвим чинником негативного впливу на земельні та водні ресурси громади і здоров’я людей. Накопичення побутового сміття в лісозахисних смугах вподовж автомобільних доріг, в лісонасадженнях, поблизу річки Деркул та водоймищ, в зоні житлової забудови, є одним із потенційних джерел забруднення довкілля і являють собою велику загрозу навколишньому природному середовищу та підлягає утилізації. Тому одним із пріоритетних питань захисту навколишнього природного середовища на території ради є охоплення максимальної кількості населення Марківської селищної ради послугами по вивозу відходів та локалізація стихійних звалищ. Зростанню кількості ТПВ сприяють використання товарів одноразового вжитку; товари народного споживання з короткочасним терміном служби, які населення придбає, споживає та викидає, не дивлячись на їх залишкову вартість.
Сприяє росту потоку сміття і тара, яка до того ж видозмінює його. Так за останні п'ятдесят років в твердих побутових відходах зменшилась кількість скла та металевих банок, в той же час значно зросла кількість пластику та інших полімерних матеріалів. На сучасному етапі розвитку суспільства кожна людина за даними статистики в середньому за одну добу створює до 1,5 кг твердих побутових відходів. І мають тенденцію до постійного зростання, що заставляє муніципальну владу всіх міст постійно шукати оптимальні шляхи утилізації відходів своїх громадян.
Пріоритетом у поводженні з відходами має стати діяльність, спрямована на зменшення утворення відходів, роздільне збирання твердих побутових відходів і залучення відходів у процеси виробництва як ресурсів сировини та енергії. Важливим завданням є будівництво другої черги полігону твердих побутових відходів, а також залучення інвесторів для будівництво сортувальної лінії ТПВ.
Заходи з впровадження роздільного збирання ТПВ та заходи з мінімізації утворення відходів
З 1 січня 2018 року набрали чинності внесені зміни до Закону України «Про відходи» про заборону захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів відходів. Дані зміни відповідають двом Директивам ЄС – 1999/31/EC та 2008/98/EC, які врегульовують поводження зі сміттям у країнах Європи, надають чітку послідовність дій, які необхідно виконувати із відходами, класифікують сміття, ставлять стратегічну мету скоротити кількість відходів, які вивозять на полігони.
Основними заходами Програми є створення належних умов збору, сортування та подальшої переробки й використання відходів, які мають ресурсну цінність і споживчу вартість як вторинна сировина (ресурсоцінні відходи). На період 2022-2023 роки планується впровадження роздільного збору твердих побутових відходів за такими компонентами як пластик, папір, макулатура, залишкове сміття.
Збирання та заготівлю відходів як вторинної сировини на території Марківської селищної ради планується здійснюватися на території МКП «Марківський комунальник» за наступними компонентами:
- тара скляна використана, cкляний бій;
- використані РЕТ-пляшки, інші пластики;
- макулатура паперова та картонна;
- металеві баночки використані.
Враховуючи досвід з втілення роздільного збору у різних населених пунктах України, його введення потрібно впроваджувати з постійною інформаційною підтримкою.
Важливим завданням мінімізації утворення відходів є відмова жителів від придбання та використання виробів із пластику: пакетів, контейнерів для продуктів, пластикової тари, одноразової посуди тощо. Як альтернатива, необхідно рекомендувати використовувати багаторазові сумки, паперові пакети для пакування продуктів харчування, паперовий одноразовий посуд тощо. Відмова від споживання їжі та напоїв із пластикової тари дозволять не тільки покращити навколишнє природне середовища, але й здоров’я жителів громади. - ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА НАПРЯМКИ ПРОГРАМИ.
Враховуючи реальний стан довкілля, який сформувався на території громади, основними завданнями селищної програми охорони навколишнього природного середовища та пріоритетними напрямками екологічної політики селищної ради є:
- Охорона і раціональне використання земель
- Охорона і раціональне використання природних ресурсів
- Раціональне використання і зберігання побутових відходів
4. Впровадження системи роздільного збирання ТПВ та заходи з мінімізації утворення відходів
- ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ДАНОЇ ПРОГРАМИ Є:
Основним джерелом фінансування Програми є акумуляція коштів селищного бюджету та бюджети інших рівнів (обласний фонд охорони навколишного природного секредовища), інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
- збори за забруднення навколишнього природного середовища, відповідно до статті 46 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища";
- грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності;
- цільових та інших добровільних внесків підприємств, установ, організацій та громадян.
Головним розпорядником коштів є Марківська селищна рада.
Замовником та організатором виконання робіт є Марківська селищна рада та МКП “Марківський комунальник”, які замовляють проектно-кошторисну документацію, укладають угоди на виконання робіт.
Перелік об’єктів для виконання робіт визначається Замовником за погодженням постійної комісії. - ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ.
Виконання Програми надасть можливість забезпечити:
- Реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього середовища, поліпшення екологічної ситуації, екологічного балансу навколишньої території.
- Досягнення покращення екологічної ситуації на території буде проводитись в двох напрямках:
а) впровадження заходів, спрямованих на зменшення прямого та опосередкованого впливу людей і господарств на природу в цілому та окремі її елементи (зменшення антропогенного навантаження на природу);
б) впровадження заходів, спрямованих на підвищення екологічного рівня території.
Впровадження заходів Програми дозволить досягти наступних результатів:
- зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферне повітря;
- попередження забруднення поверхневих і підземних вод;
- покращення стану земель шляхом ліквідації стихійних звалищ ТПВ, запобігання їх утворенню; підвищення рівня організації роботи з населенням щодо поводження з ТПВ;
- зменшення кількості захоронення промислових і твердих побутових відходів внаслідок запровадження новітніх технологій, посилення контролю за експлуатацією полігонів твердих побутових відходів;
- впровадження системи роздільного збору ТПВ, збільшити обсяги збирання, заготівлі, переробки та утилізації відходів;
- підвищення культури населення в поводженні з ТПВ, як наслідок - істотного зменшення кількості правопорушень у сфері забруднення навколишнього середовища.
- покращення технічного стану та благоустрою водойм для подальшої якісної експлуатації водних ресурсів.
Селищний голова Ігор ДЗЮБА
Додаток до програми
Заходи Програми охорони навколишнього природного середовища
на території Марківської селищної ради на 2022-2023 роки
Заходи програми | Відповідальні виконавці | Термін виконання (рік) | Обсяг фінансування, тис. грн. | Джерела фінансування | |
2022 рік | 2023 рік | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| Марківська селищна рада, підрядні організації | І півріччя 2022 | 165,0 | - | Місцевий бюджет, надходження зі сплати екологічного податку |
2. Ліквідація несанкціонованих сміттєзвалищ твердих побутових відходів | Виконавчий комітет Марківської селищної ради, МКП «Марківський комунальник» | До 01.05 щорічно | 300,0 | 300,0 | Місцевий бюджет, кошти МКП «Марківський комунальник» |
3. Забезпечення послугами зі збору та вивезення ТПВ населення селища Марківка повністю та сел громади на рівні 75%, укладання договорів між власниками, користувачами, орендарями житлових будинків, земельних ділянок, ОСББ, суб’єктами підприємницької діяльності | МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 40,0 | 40,0 | Кошти МКП «Марківський комунальник», інші джерела |
4. Ремонт та модернізація, спорудження нових майданчиків для збирання сміття | Виконавчий комітет Марківської селищної ради | Щорічно | 100,0 | 100,0 | Місцевий бюджет, кошти МКП «Марківський комунальник» |
5. Виконання робіт по приведенню сміттєзвалища у відповідність до вимог санітарних норм | Виконавчий комітет Марківської селищної ради, МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 4000,0 | 4000,0 | Місцевий бюджет, кошти МКП «Марківський комунальник» |
5.1. Догляд за полігоном сміттєзвалища ТПВ | МКП «Марківський комунальник» | Щорічно | 350,0 | 350,0 | |
5.2. Вивіз ТПВ на полігон сміттєзвалища | МКП «Марківський комунальник» | Щорічно | 500,0 | 500,0 | |
6. Через засоби масової інформації, соціальні мережі, заклади освіти проводити роз’яснювальну навчально-виховну роботу щодо культури поводження з твердими побутовими відходами | Керівники структурних підрозділів, виконавчий комітет Марківської селищної ради, МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 10,0 | 10,0 | Місцевий бюджет, кошти МКП «Марківський комунальник», інші джерела |
7. Впровадження новітніх технологій, сучасні та ефективні засоби малої механізації, поповнення парку пластикових контейнерів, придбання спеціалізованих контейнерів для роздільного збирання ТПВ, в тому числі: | Виконавчий комітет Марківської селищної ради | 2022-2023 | Місцевий бюджет, кошти МКП «Марківський комунальник», інші джерела | ||
- придбання сміттєвоза портального | МКП «Марківський комунальник» | 2022 | 2100,0 | - | |
- придбання контейнерів для сміттєвоза портального | МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 175,0 | 175,0 | |
- придбання пластикових євроконтейнерів | МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 375,0 | 375,0 | |
- придбання спеціалізованих контейнерів для роздільного збирання ТПВ | МКП «Марківський комунальник» | 2022-2023 | 250,0 | 250,0 | |
- придбання пресу гідравлічного для вторсировини | МКП «Марківський комунальник» | 2022 | 100,0 | - | |
Усього по рокам: | 8 465,0 | 6 100,0 | |||
Р А З О М : | 14 565,0 |
Селищний голова Ігор ДЗЮБА