ОПИС ДОКУМЕНТУ

Галузь:

Освіта, наука

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

22.12.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 17-006
Про затвердження Програми «Розвиток освіти Марківської селищної ради» на 2022 рік

МАРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ СІМНАДЦЯТА СЕСІЯ

(позачергова)

Р І Ш Е Н Н Я

22 грудня 2021 року смт Марківка № 17-6/2021

Про затвердження Програми «Розвиток освіти Марківської селищної ради» на 2022 рік

Відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття дошкільної освіти, повної загальної середньої освіти та позашкільної освіти, покращення матеріально-технічного та фінансового забезпечення закладів освіти, Марківська селищна рада

вирішила:

  1. Затвердити Програму «Розвиток освіти Марківської селищної ради» на 2022 рік, що додається.
  2. При уточненні бюджету Марківської селищної територіальної громади передбачити та врахувати фінансування Програми в межах наявних фінансових ресурсів.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування, фінансів, бюджету та планування соціально-економічного розвитку.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення сесії Марківської

селищної ради восьмого скликання

від 22.12.2021 року № 17 - 8/2021

ПРОГРАМА

«РОЗВИТОК ОСВІТИ МАРКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ»

НА 2022 РІК

смт. Марківка

ПАСПОРТ

Програми «Розвиток освіти Марківської селищної ради» на 2022 рік

1. Підстава для розроблення Програмно-цільове забезпечення розвитку системи освіти в регіоні, Стратегія розвитку Луганської області, задоволення освітніх запитів населення
2. Ініціатор розроблення Програми Відділ освіти Марківської селищної ради Марківського району Луганської області.
3. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми
  • Конституція України;
  • Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту»;
  • Укази Президента України «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»;
  • Постанови Кабінету Міністрів України з питань освіти, нормативно-правові акти Міністерства освіти і науки України та інші нормативно-правові акти.
4. Розробник Програми Відділ освіти Марківської селищної ради Луганської області
5. Відповідальний виконавець Програми Відділ освіти Марківської селищної ради Луганської області
6. Учасники Програми Відділ освіти Марківської селищної ради Луганської області
Заклади освіти Марківської селищної ради
7. Терміни реалізації Програми 2022 рік
8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми 24 578,700 тис. грн.
9 Очікувані результати Програми Забезпечення умов для розвитку доступної та якісної системи освіти Марківської селищної ради, дітей відповідно до вимог суспільства, запитів особистості та потреб держави.

ВСТУП

Діяльність відділу освіти Марківської селищної ради, педагогічних колективів навчальних закладів спрямована на подальший розвиток галузі освіти Марківщини, забезпечення якості освітніх послуг і рівного доступу до них усіх громадян.

На території Марківської селищної ОТГ функціонує:

- 4 заклади дошкільної освіти (КДНЗ № 1 «Теремок», КДНЗ № 3 «Колосочок», КДНЗ «Надія» с. Курячівка та КДНЗ «Соняшник» з режимом короткотривалого перебування дітей на базі Караван – Солодківської ЗОШ І-ІІІ ступенів).

Різними формами дошкільної освіти охоплено 493 дитини дошкільного віку, що становить 100 % від загальної кількості дітей віком від 3 до 6 років, з них заклади дошкільної освіти відвідують 206 дитини.

- 12 закладів загальної середньої освіти, які відвідують 1299 учень. Кількість класів – комплектів складає 111 класів (з урахуванням дистанційної форми навчання).

- 2 заклади позашкільної освіти, в т.ч. Центр дитячої творчості – 429 вихованців та Марківська ДЮСШ - 255 вихованців.

- Центр професійного розвитку педагогічних працівників Марківської селищної ради.

І. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма

Для організації на належному рівні навчально-виховного процесу актуальним залишається вирішення таких проблем:

  • недостатня матеріально-технічна база;
  • відсутність коштів на ремонт закладів освіти.

II. Визначення мети Програми

Підвищення якості освіти, її інноваційний розвиток, забезпечення рівного доступу кожного громадянина до здобуття якісної освіти, удосконалення механізму управління, соціальний захист учасників освітнього процесу.

Програма спрямована на розширення обсягів охоплення населення Марківської селищної об’єднаної територіальної громади освітою, розвиток професіоналізму, підвищення кваліфікації вихователів, забезпечення готовності працівників дошкільних закладів та закладів загальної середньої освіти до роботи в умовах розвитку освіти, зміцнення матеріально-технічної бази закладів освіти.

III. Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації

Програми (SWOT- аналіз)

Сильні сторони (S) Слабкі сторони (W)
  1. Інституційна сталість об’єднаної територіальної громади внаслідок утворення в повних межах району.
  2. Досвід щодо створення освітнього округу.
  3. Наявність діючих громадських об’єднань, здатних залучати додаткові ресурси та міжнародну технічну допомогу.
  1. Фінансова обмеженість місцевого бюджету у вирішенні проблем освіти регіону.
2.Незадовільний стан утримання доріг, невідповідність дорожнього покриття сучасним вимогам
3. Територіальна віддаленість закладів освіти один від одного.
Можливості (О) Загрози (Т)
  1. Можливість залучення до реалізації Програми коштів державного, обласного, місцевого бюджету, коштів інвесторів, донорів.
  1. Зменшення кількості дітей.
  2. Низька інвестиційна привабливість території

IV. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми, обсягів та

джерел фінансування; строки та етапи виконання Програми

Основними засобами розв'язання проблем є:

  • зміцнення й розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти;
  • оцінювання здібностей дітей за допомогою об'єктивних методів;
  • індивідуалізація програм для навчання;
  • створення ефективної системи підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів, їх атестація;
  • організація раціонального харчування учнів та вихованців закладів освіти з урахуванням віку і стану здоров’я, у тому числі пільгових категорій.

Фінансування виконання заходів Програми буде здійснюватися за рахунок коштів державного, селищного бюджетів, залучених інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.

Реалізацію Програми планується здійснити протягом 2022 року.

V. Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники

З урахуванням стану освіти Марківської селищної ОТГ Програма спрямована на координування дій органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання.

Програмою передбачено результативні заходи за основними напрямками:

- удосконалення та утримання на належному рівні матеріально - технічної бази закладів освіти;

  • поліпшення якості освіти;
  • забезпечення рівного доступу до якісної освіти.

В результаті виконання Програми очікуються такі результати:

- створення належних умов для надання освітніх послуг;

- забезпечення безпечних умов утримання дітей;

- поліпшення якості освіти;

- поліпшення якості харчування в закладах освіти;

- поліпшення матеріально-технічної бази;

- створення умов для надання якісної освіти.

VI. Напрями діяльності та заходи Програми

Напрями діяльності та заходи Програми наведено у додатку 1.

VII. Ресурсне забезпечення

Загальний обсяг коштів, залучених на реалізацію Програми на 2022 рік складає 24 578,700 тис. грн., в тому числі державний бюджет 2  049,900 тис. грн., селищний бюджет – 22 251,940 тис. грн. та інші джерела фінансування - 276,860 тис. грн. (додаток 1).

Проте, за деякими заходами Програми, обсяг необхідних коштів визначатиметься, виходячи з необхідності забезпечення виконання заходів Програми, орієнтовних витрат на їх реалізацію, обґрунтованих на підставі встановлених нормативів, прогнозних цін та тарифів з урахуванням індексу росту цін, а також з урахуванням можливостей доходної частини селищного бюджету та в разі спрямування на вказані цілі коштів з інших джерел, зокрема з державного, обласного бюджетів.

VIII. Координація та контроль за ходом виконання Програми

Координація та контроль за ходом виконання Програми покладається на відділ освіти селищної ради, який щорічно звітує про виконання Програми.

IX. Розрахунок очікуваних результатів

Виконання заходів Програми сприятиме:

- створенню належних умов для забезпечення якісної освіти в закладах;

- підвищенню якості освітніх послуг;

- впровадженню в освітній процес новітніх технологій;

- розвитку творчого потенціалу та професіоналізму педагогічних кадрів;

- реалізації основних орієнтирів виховання учнів;

- посиленню соціального захисту учасників освітянської діяльності.

Програма може корегуватись залежно від обставин.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА