ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 15-036

МАРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ П'ЯТНАДЦЯТА СЕСІЯ

Р І Ш Е Н Н Я

10 грудня 2021 року смт Марківка № 15 - 36/2021

Про внесення змін до рішення Марківської селищної ради від 25 січня 2021 року № 3-10/2021 «Про затвердження Положення про старосту»

Керуючись частиною 6¹ пункту 1 статті 26, статтею 54¹ Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії селищної ради з питань діяльності ради, депутатської етики, регуляторної політики, зміцнення законності та правопорядку, з метою приведення у відповідність з чинним законодавством Положення про старосту, Марківська селищна рада

вирішила:

  1. Внести зміни до рішення Марківської селищної ради від 25 січня 2021 року № 3-10/2021 «Про затвердження Положення про старосту», виклавши Положення про старосту в новій редакції, що додається.
  2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань діяльності ради, депутатської етики, регуляторної політики, зміцнення законності та правопорядку.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення сесії Марківської

селищної ради восьмого скликання

від 10.12.2021 року № 15 - 36/2021

ПОЛОЖЕННЯ ПРО СТАРОСТУ

I. Загальні положення

1.1. Положення про старосту (далі – Положення) розроблене відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», інших актів законодавства України, Регламенту Марківської селищної ради восьмого скликання. Положення визначає правовий статус старости, порядок його обрання і припинення повноважень, його права та обов’язки, повноваження, відповідальність, порядок звітування й інші питання, пов’язані з діяльністю старости на території Марківської селищної ради Луганської області.

II. Правовий статус старости

2.1. Староста працює на постійній основі в апараті Марківської селищної ради Луганської області та її виконавчого комітету, а вразі обрання членом цього виконавчого комітету – у виконавчому комітеті ради.

2.2. Порядок організації роботи старости визначається Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України, а також Положенням про старосту, затвердженим селищною радою.

2.3. Староста не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

2.4. На старосту поширюються вимоги щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» для сільського, селищного, міського голови.

ІІІ. Повноваження старости

3.1. Повноваження старости:

  1. уповноважений селищною радою, яка його затвердила, діяти в інтересах жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах селищної ради;
  2. бере участь у пленарних засіданнях селищної ради та засіданнях її постійних комісій з правом дорадчого голосу. Бере участь у засіданнях виконавчого комітету селищної ради;
  3. має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях селищної ради, засіданнях її постійних комісій та виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
  4. сприяє жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади, а також у поданні відповідних документів до зазначених органів. За рішенням селищної ради надає адміністративні послуги та/або виконує окремі завдання адміністратора центру надання адміністративних послуг (у разі утворення такого центру);
  5. бере участь в організації виконання рішень селищної ради, її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
  6. бере участь у підготовці проєкту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу;
  7. вносить пропозиції до виконавчого комітету селищної ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
  8. бере участь у підготовці проєктів рішень селищної ради, що стосуються майна Марківської селищної ради Луганської області, розташованого на території відповідного старостинського округу;
  9. бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
  10. бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного старостинського округу та інформує селищного голову, виконавчі органи селищної ради про результати такого контролю;
  11. отримує від виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
  12. сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному старостинському окрузі;
  13. забезпечує зберігання офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням, у відповідному старостинському окрузі, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
  14. вирішує за дорученням селищного голови або відповідної ради питання, пов’язані з діяльністю ради та її виконавчих органів;
  15. здійснює інші повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.

3.2. Обов’язки старости:

  1. додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Регламенту селищної ради, Регламенту виконавчого комітету ради, цього Положення та інших нормативно-правових актів;
  2. брати участь у роботі виконавчого комітету селищної ради:
    подавати пропозиції до планів діяльності виконавчого комітету;
    готувати проєкти рішень виконкому та вносити їх для подальшого розгляду;
    брати участь у засіданнях виконавчого комітету ради;
    бути доповідачем чи співдоповідачем з питань, внесених до порядку денного засідання виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
    вносити пропозиції про зміни та доповнення до проєктів рішень виконавчого комітету або про їх доопрацювання тощо;
  3. брати участь в організації та проведенні зборів жителів відповідного старостинського округу та у оформленні документів цих зборів, вносити пропозиції до порядку денного зборів; організовувати виконання рішень зборів жителів відповідного села та здійснювати моніторинг їх виконання;
  4. сприяти виконанню на території відповідного старостинського округу програм соціально-економічного та культурного розвитку, затверджених рішенням ради, інших актів ради та її виконавчого комітету, вносити до виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради пропозиції з цих питань;
  5. вести прийом громадян згідно з визначеним графіком, здійснювати моніторинг стану дотримання їх прав і законних інтересів у сфері соціального захисту, культури, освіти, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства, реалізації ними права на працю та медичну допомогу;
  6. вести облік та узагальнювати пропозиції жителів громади з питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу, соціального, побутового та транспортного обслуговування його жителів;
  7. приймати від жителів старостинського округу, на території яких він здійснює свої повноваження, заяви, адресовані селищній раді та її посадовим особам, передавати їх для реєстрації та обліку до ради у строк, не пізніше наступного дня після їх надходження;
  8. сприяти проведенню контрольних заходів на території відповідного старостинського округу (землекористування, довкілля, об’єкти житлово-комунальної інфраструктури тощо);
  9. здійснювати моніторинг за станом довкілля, об’єктів інфраструктури, громадського правопорядку відповідного старости
  10. контролювати дотримання правил використання об’єктів комунальної власності Марківської селищної ради Луганської області, що розташовані на території відповідного старостинського округу;
  11. сприяти діяльності органу (органам) самоорганізації населення відповідного старостинського округу та надавати практичну допомогу у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
  12. здійснювати моніторинг благоустрою території відповідного старостинського округу, вживати заходів до його підтримання в належному стані;
  13. не допускати на території відповідного старостинського округу дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам селищної ради та держави;
  14. не рідше одного разу на рік, протягом першого кварталу року, наступного за звітним, а на вимогу не менше як третини депутатів – у визначений радою термін, звітувати про свою роботу перед радою, жителями старостинського округу;
  15. дотримуватися правил службової етики, встановлених Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» і «Про службу в органах місцевого самоврядування», іншими законодавчими актами;
  16. виконувати поточні доручення селищної ради та її виконавчого комітету, селищного голови, звітувати про їх виконання;
  17. забезпечувати зберігання офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
  18. надавати довідки, характеристики фізичним та юридичним особам, які проживають (перебувають) на території відповідного старостинського округу;
  19. здійснювати нотаріальні дії, передбачені Законом України «Про нотаріат» (у обсягах, що відповідають вимогам чинного законодавства), а також керуючись Порядком вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування;
  20. вчиняти нотаріальні дії, передбачені пунктом 4 частини 2 статті 40 Закону України «Про нотаріат» посвідчення довіреностей, що прирівнюються до нотаріально посвідчених;
  21. здійснювати ведення військового обліку згідно чинного законодавства;
  22. вести погосподарський облік в розрізі кожного населеного пункту, у тому числі облік особистих селянських господарств; надавати виписки з погосподарських книг;
  23. вживати заходи щодо виявлення майна, що має ознаки безхазяйного, повідомляти виконавчий комітет про таке майно, а також вживати заходи по встановленню приналежності такого майна;
  24. здійснювати окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг;
  25. проводити роботу з прийому та реєстрації заяв і повідомлень про вчинення насильства, координації заходів реагування на факти вчинення насильства, надання допомоги і захисту постраждалим особам, а також роботу з кривдниками відповідно до Законів України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 658;
  26. здійснювати інші обов’язки у відповідності до чинного законодавства.

3.3. Староста має право:

  1. представляти інтереси жителів відповідного старостинського округу у виконавчих органах селищної ради, брати участь у пленарних засіданнях ради, засіданнях її постійних комісій з правом дорадчого голосу;
  2. одержувати від селищної ради та її посадових осіб, а також від підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, які необхідні для вирішення питань, що стосуються відповідного старостинського округу;
  3. погоджувати проєкти рішень ради та її виконавчого комітету щодо майна селищної ради, розташованого на території відповідного старостинського округу;
  4. вносити пропозиції до порядку денного засідань виконавчого комітету ради з питань, які стосуються інтересів відповідного старостинського округу, оголошувати на засіданнях виконавчого комітету тексти заяв та звернень жителів відповідного старостинського округу з питань, що стосуються їх інтересів чи інтересів громади в цілому;
  5. звертатися до правоохоронних органів у разі виявлення порушень громадського порядку на території відповідного старостинського округу.

3.4. З метою запобігання негативним наслідкам реального, потенційного конфлікту інтересів староста бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті виконавчим комітетом ради рішень, де може виникнути конфлікт його інтересів, за умови самостійного публічного оголошення про такий конфлікт під час засідання виконавчого комітету, на якому розглядається відповідне питання;

3.5. Здійснення контролю за дотриманням вимог пункту 3.4 цього Положення, надання старості консультацій та роз’яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію, визначену радою та юридичний відділ Марківської селищної ради.

IV. Порядок обрання та звільнення старости

4.1. Староста затверджується селищною радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного селищного голови, що вноситься за результатами громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), проведеного у межах відповідного старостинського округу.

4.2. Кандидатура старости вноситься на громадське обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) селищним головою та вважається погодженою з жителями відповідного старостинського округу, якщо в результаті громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) отримала таку підтримку у старостинському окрузі:

з кількістю жителів до 1500 - більше 20 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах;

з кількістю жителів від 1500 до 10 тисяч - більше 17 відсотків голосів;

з кількістю жителів від 10 тисяч до 20 тисяч - більше 14 відсотків голосів;

з кількістю жителів від 20 тисяч до 30 тисяч - більше 10 відсотків голосів;

з кількістю жителів більше 30 тисяч - більше 7 відсотків голосів жителів від загальної кількості жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах.

4.3. За результатами проведеного громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) кандидатури старости складається протокол, який має містити такі відомості: дата (період) і місце проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), кількість жителів відповідного старостинського округу, які є громадянами України і мають право голосу на виборах, відомості про кандидатуру старости, кількість учасників громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), які підтримали відповідну кандидатуру, із зазначенням прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця і року народження, серії та номера паспорта громадянина України (тимчасового посвідчення громадянина України - для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), що засвідчується підписом таких учасників.

4.4. Кандидатура старости відповідного старостинського округу, не підтримана селищною радою, не може бути повторно внесена для затвердження в цьому старостинському окрузі протягом поточного скликання селищної ради.

4.5. Порядок проведення громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю) кандидатури старости затверджується селищною радою.

4.6. На посаду старости не може бути призначена особа, щодо якої наявні обмеження, пов’язані з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходження служби, визначені Законом України «Про запобігання корупції».

4.7. На посаду старости не може бути затверджена особа, яка має судимість за вчинення умисного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку, яка за рішенням суду позбавлені права займати посади в органах державної влади та їх апараті або в органах місцевого самоврядування протягом установленого строку, а також особа, визнана судом недієздатною.

4.8. Порядок звільнення старости передбачений Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

V. Організація діяльності старости

5.1. Місце та режим роботи, правила внутрішнього трудового розпорядку, правила діловодства та інші питання організації діяльності старости визначаються селищною радою та її виконавчим комітетом. Режим роботи старости відповідає режиму роботи селищної ради.

5.2. Час особистого прийому старости жителів відповідного старостинського округу встановлюється розпорядженням селищного голови.

5.3. Інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності старости здійснюється селищною радою і фінансується за рахунок бюджету селищної ради.

5.4. З метою забезпечення виконання покладених завдань, старості надається печатка та кутовий штамп, порядок виготовлення та використання яких визначається рішенням виконавчого комітету ради.

VІ. Підзвітність, підконтрольність та відповідальність старости

6.1. При здійсненні наданих повноважень староста є відповідальним і підзвітним селищній раді та підконтрольним селищному голові.

6.2. Староста не рідше одного разу на рік, протягом першого кварталу року, наступного за звітним, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений селищною радою термін, звітує про свою роботу перед радою, жителями старостинського округу.

6.3. Заслуховування звіту старости перед жителями старостинського округу відбувається на відкритій зустрічі, у спосіб, що дає можливість жителям старостинського округу поставити запитання, висловити зауваження та внести пропозиції.

Інформація про відповідну зустріч, а також письмовий звіт старости оприлюднюються на офіційному веб-сайті селищної ради та розміщуються у приміщенні ради не пізніше ніж за сім календарних днів до дня проведення відповідної зустрічі.

6.4. Порядок звітування старости визначається Положенням про старосту.

Селищний голова Ігор ДЗЮБА